tisdag, augusti 26

Matförgiftning

Igår natt var helt fruktansvärd! Somnade precis före 23 för att vakna med ett ryck en timme senare, med ett illamående och en obehagskänsla utöver denna världen. Jag ska inte gå in på några exakta detaljer men ord som papperskorg, var 5:e minut och över 2 timmar beskriver mitt nattliga äventyr ganska bra...
Stannade hemma från jobbet idag, fanns inte en susning att jag skulle orka dra mig dit efter en sådan natt, helt utmattad, uttorkad och svag.
Det konstiga var/är att Maken har inte haft några som helst problem varken igår eller idag trots att vi åt precis samma sak, ja förutom att jag åt en banan innan läggdags men jag tror knappast att det var orsaken.

3 kommentarer:

Karriärmamman sa...

Men gud, stackare!! Hoppas du återhämtar dig snabbt...Matförgiftning är inte att leka med. Hu.

Meilita sa...

Du det är verkligen ingen lek att kräkas oavbrutet - i synner het när man är så gravid som du är nu.

Hoppas du mår bättre idag.

Världen är liten… sa...

Karriärmamman: Ja det var verkligen inte roligt..Stackars Maken visste inte vad han skulle göra när jag gnydde fram "Just make it stop!"
Meilita: Nä verkligen inte, att kräkas är ju nog jobbigt som det är men eftersom mina magmuskler är i princip puts väck är det ju extra jobbigt.