tisdag, augusti 19

OS i stora lass

Oj vad vi tittar på OS, varje kväll mellan 19.00-23.00 ibland tom senare beroende på hur spännande det är. Det enda tråkiga är att det nästan aldrig är live då Idaho ligger hela 14 timmar efter Kina och det vore väl ok om det inte var så att jag läser svenska tidiningar varje dag och vet alla svenska resultat i förväg. Så jag visste t ex att stackars Susanna Kallur skulle stå på huvudet redan innan jag såg det på TV och det var så hemskt att se innan loppet hur peppad hon var och veta om att hon skulle ligga med näsan före redan efter första hindret. Samma sak med Holm, läste precis att han slutade 4:a i höjdhoppet - fasiken också! Det går ju inte bra för Sverige i detta OS, är det typ vårat sämsta i mannaminne eller hur går snacket i Svedala?

3 kommentarer:

Dorisettan sa...

Snacket går "sämsta OS-resultaten sedan 1908!".... Eftersom jag gillar statistik har jag snappat upp detta.

Karriärmamman sa...

Var det inte 1896?! Nåväl. Tidningarnas dom över de som inte fixar någon medalj är hård... Kanske lite orättvist emellanåt tycker jag. Det är alltid "Vi vann" och "De förlorade".... Ett silver har vi ialla fall fixat! Man får vara glad för det lilla ;)

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Ja ditt absoluta favortiämne är ju all statistik som har med sport att göra!

Karriärmamman; Jag kan bara tänka mig hur rubrikerna ser ut...Dom är väl åtminstone snälla med Susanna Kallur? Har vi en eller två silver i cykling, wow det är inte mycket att komma med.