onsdag, februari 27

Föreläsning

Hade min Feng Shui föreläsning i måndags, och det var bättre än förväntat! Kvinna som föreläste heter Baswhati Gosh, kommer ursprungligen från Indien och har studerat Feng Shui i cirka 10 år.

Det var en intensiv föreläsning, fullpackad med information, lite nytt blandat med sådant som jag redan visste. Bland annat om hur viktigt det är vart man placerar sängen i sovrummet i förhållande till dörr och fönster så att man inte ligger mitt i ett starkt energiflöde vilket i sin tur gör att man inte sover så bra. Huvudänden ska helst vara mot en hel vägg, detta ger en stöd vilket ger en lugh och ro, och fotänden ska helst inte peka ut genom dörren då det betyder otur eftersom man i Kina bar ut de döda med fötterna före.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så spännande...jag vill höra mer...snälla bara lite till...

Världen är liten… sa...

K det är jag: Ha ha ok, har ett gäng anteckningar hemma som jag kan dela med mig av. Om inte annat får vi surra när vi ses i sommar=o).

Anonym sa...

ja kan du inte skicka dom...fast om du int ids så är det ok, som du säger vi ses ju i sommar. Då måste du hälsa på mig i våran då förhoppningsvisa fina trädgård.

Världen är liten… sa...

K det är jag: Får se om jag får tummen ur i helgen=o).