måndag, februari 11

Måndagmorgon..

Morgonen började med att jag slet ut alla kläder från torktumlaren då vi inte kunde hitta Bonusens matchtröja till eftermiddagens basketmatch. Maken tvättade vitt igår och enligt honom var matchtröjan en av sakerna som han tvättade, detta visade sig senare vara ett antagande från hans sida...Nåväl, vi hittade till slut tröjan ihoprullad i Bonusens ryggsäck och jag var än en gång tvungen att ta "Varför-det-är-så-viktigt-att-tömma-ur-ryggan-varje-dag-och-lägga-smutsiga-kläder-i-tvättkorgen- snacket!".

Vi hade dock gott om tid men eftesom vi cyklade för första gången pa 1.5 månad kände jag mig lite extra stressad. När vi väl kom till skolan insåg jag att vi glömt Bonusens cykellås och att det inte fanns någon tid att cykla tillbaka och hämta det(han har en ny cykel som vi fick gratis av några vänner vars son växt ur den och vi glömde flytta över låset från hans gamla cykel). Cyklade hem svärandes, hämtade låset, cyklade tillbaka (fortfarande svärandes), låste fast cykeln, och cyklade sedan tillbaka hem. Vid det här laget hade jag lugnat ner mig men var givetvis sen till jobbet, tur i oturen så var min chef förkyld idag så det var ingen som märkte att jag gled in en kvart försent.

Ringde givetvis stackars Maken och skällde som en hund mitt i värsta stressen, ringde senare för att be om ursäkt åså ber han om ursäkt för att han vilselett mig ang tröjan!! Snacka om att jag skämdes ännu mer... Han är så fin, han förtjänade verkligen inte mitt morgonvrede.

4 kommentarer:

Meilita sa...

Inget går upp emot en skitmåndagmorgon. Tur du var snabb på cykeln och att du har en förstående make.

Världen är liten… sa...

Meilita: Eller hur, grrr! Hade givetvis sovit jättedåligt också vilket naturligtvis inte hjälpte.. Snabb som en vessla och världens snällaste Make=o).

Anonym sa...

Vissa dagar önskar man att man aldrit steg upp ur sängen...

Världen är liten… sa...

K det ar jag: Håller fullständigt med!