måndag, februari 4

Barack Obama i Boise

En av demokraternas presidentkandidater, Barack Obama, ar helt klart en lysande stjarna pa en annars ganska molnig och mork politisk himmel. Jag, och 14,000 andra manniskor, sag honom tala live tidigt pa lordagmorgonen och vilken talare han ar! Han framstar som otroligt professionell, charmig, intelligent, rolig och framfor allt en vanlig varm och godhjartad manniska. Hela arenan exploderade i applader och jubel nar han kom in, ljudnivan pa publiken var lika hog som pa varsta rockkonserten! Storsta jublet kom nar Barack sa:"Vad som an hander i November, vem som an blir kandidater for respektive parti, sa ar det en sak som ar saker - George W. Bush kommer inte att finnas pa valsedeln!!"

Detta var forsta gangen som jag nagonsin sett en presidentkandidat tala, men nu har jag fatt blodad tand och vill se mer for att kunna jamfora. Dock har jag svart att tro att nagon kan na upp till Barack da manga, speciellt aldre manniskor och politiker som varit med sedan 50- och 60-talet, jamfor honom med den framlidne JFK som var och forblir en av dom popularaste presidenterna i USAs historia.

Tyvarr sa far jag inte rosta i detta valet da jag annu inte ar Amerikansk medborgare, men mitt dromscenario ar att Barack Obama blir president med Hillary Clinton som vice president! Naturligtvis for att dom ar enormt kompetenta men ocksa for att reta gallfeber pa vissa hogerextrema religiosa fanatiker som skulle fa en hjarnblodning om det visade sig att det blev en svart man och en kvinna i vita huset!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Även jag tycker att han Obama verkar vara en intressant typ måste jag säga. Jag avundas dig lite att få lyssna på hans tal, lite mer spännande än Reinfeldt....

Det skulle inte skada om USA fick en "professionell, charmig, intelligent, rolig, varm och godhjärtad" ledare!

Anonym sa...

Det vore nog bra om det blev som du skriver en svart man och en kvinna i vita huset!! Några som rörde om rejält i grytan.

Meilita sa...

Du det där måste ha varit en upplevelse i hästväg. Tror knappast att Maud och Mona skulle dra 14000 pers.

Världen är liten… sa...

K det ar jag: Eller hur, det behovs verkligen i det har landet! Steg upp redan klockan 6:00 pa lordagmorgonen for att vara saker pa att fa en plats, ah alla som kanner mig vet att jag verkligen inte ar nagon morgonmanniska!
Anneli: Jepp, haller fullstandigt med!

Världen är liten… sa...

Meilita: Det var det verkligen! Det var tydligen 2000-3000 pers utanfor ocksa som ville komma in men som inte fick plats!