måndag, februari 25

Handskar av eller på

Bonusen vill inte ha på sig sina handskar, eller rättare sagt han vill ta av sig dom så fort vi närmar oss skolan. Frågade varför,
1. Är det för att dom har Spindelmmanen tryckt på och de känns barnsliga? Alt vi kan köpa ett par nya svarta neutrala till dig, nej sa Bonusen.
2. Är det för att dina polare inte har handskar och du vill vara en i gänget? Nej, sa Bonusen.
3. Jamen vad är anledningen då?

Enligt Bonusen är dom i vägen när han spelar fotboll och basket och det är därför han inte vill ha dom på....Hmmm, håller inte riktigt då han insisterar på att ta av dom redan vid övergångsstället innan vi ens är i närheten av skolgården. Nåja, jag låter honom hållas och sagt att det är ok så länge han har mössan på sig, vilket å andra sidan inte är några problem som helst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka ideér dom har dom barna, inte alltid lätt att gissa sig till vad dom tänker.

Världen är liten… sa...

K det är jag: Åh andra sidan var jag likadan i högstadiet. Stod bland annat med blött hår, utan mössa, och väntade på bussen i -20 graders kyla!

Dorisettan sa...

Ja vad ska man säga? Kanske vantar är icke-coolt helt enkelt? Nåt som småttingar har på sig?
Sen ska man ju inte underskatta (även små) människors vilja att känna att de bestämmer över sig själva..... ;-)

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Sant, åh jag har inget emot det - jag är bara nyfiken varför=o).