onsdag, oktober 22

Beslutet är taget

Nu är det bestämt, sista arbetsdagen blir nu på fredag oavsett om Peanut kommit ut eller inte. Tog beslutet i måndags när jag var helt knäckt efter en dålig nattsömn, känns dock fortfrande helt rätt i och med att mitt beräknande datum är den 27 oktober. Maken är överlycklig, han ville att jag skulle sluta jobba redan den första oktober och jag menade på att jag försöker inte få någon tapperhetsmedalj det är bara det att jag mått så himla bra och känt mig så pigg att det inte funnits någon anledning till varför jag inte skulle jobba. Men nu är alltså beslutet taget och det känns rätt. Även om jag går en vecka över tiden så ger det mig tid att vila, äta choklad och kanske påta runt lite i huset=o).

4 kommentarer:

Meilita sa...

Jobbar du heltid så tycker jag att du verkligen har orkat läänge. Skönt att du hinner?! dona lite innan ni möts ansikte mot ansikte.

Världen är liten… sa...

Meilita: Jag har ju jobbat halvtid(min tjänst är halvtid) under den största delen av min graviditet, kanske därför jag orkat så länge och mått så bra? Dock jobbade jag heltid under 4 dagar förra veckan och fasiken vad trött jag var! Men, men det är ju alltid trevligt med lite extrapengar.

BB sa...

Good for you! Taking care of yourself is the best thing you can do for Peanut. I am glad you are smart enough to realize that this time is valuable. I wish you several days of pure relaxation!

Världen är liten… sa...

BB: I agree, especially since I nodded off in front of the computer here at the office yesterday....=o)