måndag, oktober 13

Förvärkar del 2

Dorisettan gratulerade mig på födelsedagen igår och undrade samtidigt om jag firade med förvärkar. Oj,om hon bara visste hur rätt hon hade! Precis efter att jag hade läst hennes kommentar så satte dom igång och höll i sig i typ två timmar, mellan 40sek. till en minut med 6-8 minuters mellanrum. Dom var inte speciellt intensiva men väldigt regelbundna. Frågan är alltså, kommer jag att föda tidigt, på utsatt datum eller gå över tiden som min stackars vän M.har gjort?

8 kommentarer:

Meilita sa...

Jag gissar på att du går över tiden med 4 dagar. Men hoppas att det blir tidigare... ;-)

Karriärmamman sa...

Det där är ju individuellt, men jag gick också så där med kraftiga förvärkar med ala tre: ettan kom två dagar tidigare, tvåan precis i tid, och trean två veckor i förväg...

Annars är det ju bara fjorton dagar kvar - jösses vad spännande och JAG kan då inte vänta en dag längre än nödvändigt. Hälsa Peanut det ;)

Dorisettan sa...

Oh! Anar jag en viss makt över biologin här?? Tänk om jag skulle ta och fråga nåt annat förlossningsrelaterat? Typ.....har vattnet gått idag då?!

Världen är liten… sa...

Meilita: Även om jag inte har jättebråttom så hoppas jag givetvis att du har fel=o).
Karriärmamman: Läste någonstans att endast 10% av alla bebisar kommer på beräknat datum. Jag vet, 14 dagar är ju ingenting!!
Dorisettan: SPLASH,DRIP DROP....Ha,ha nä jag skoja bara!

Anonym sa...

Ja jag tycker då oxå att det är super super spännande :)

Världen är liten… sa...

K det är jag:Jo att inte veta, man har ingen kontroll att det liksom kan hända när som helst!

annelie sa...

Oj oj oj. Snart är det dax!

Världen är liten… sa...

Annelie; Spännande,spännande!Vi får se om jag går tidigt eller inte.