lördag, oktober 25

Förvärkar del 3

Jag har förstått att jag från och med nu måste skriva minst två inlägg, ett på morgonen och ett på kvällen, per dag för att ni mina kära bloggläsare inte ska börja spekulera om huruvida jag ligger på förlossningen eller inte=o). Nej, ingen bebis ännu dock hade jag förvärkar igår kväll, något som jag inte har haft på typ 3 veckor.

Det hela började med att jag kände mig tung i hela kroppen, nästan lite influensakänningar, trött och ett enormt tryck i bäckenet. Efter ett tag blev det jobbigt att röra på sig och förvärkarna var ett faktum. Dom var inte lika regelbunda som förra gången men dom var intensivare, det hela höll i sig i typ en timme och sedan var dom borta. Åh idag känns det precis som vanligt, så jag vet inte.

7 kommentarer:

annelie sa...

Hoppsan! Du kanske prickar in BF dagen?

Dorisettan sa...

Men visst längtar du efter att köra igång nu?!
Känner du dig redo eller kanske rent av lite övervänt?
Eller känns det som att du lätt skulle kunna vänta 2 veckor till?
Tänk att du ska bli någons MAMMA!!!

Världen är liten… sa...

Annelie: Ja, vem vet=o). Läste dock någonstans att endast 15% föder på beränkat datum.
Dorisettan: Tro det eller ej men i veckan var faktiskt första gången som jag kände mig redo. Jag har varit gravid så länge nu att jag knappt minns hur det känns att inte vara gravid om du förstår hur jag menar. Mamma, jag=o)?!

Anonym sa...

Åh, det är ju så spännande! Nu måste man ju som sagt sticka in huvudet här och kika _två_ gånger om dagen för att titta till dig ;-)

BB sa...

Yay! Progress! I check in on you obsessively.. this is so exciting, even from far away.

Meilita sa...

Vilken cliffhanger! Håller med - nu börjar det bli riktigt spännande och du är väldans serviceminded mot dina läsare. Tack för uppdatering två gånger per dag.

Världen är liten… sa...

AnnelieBollnäs:Vet inte om vi någonsin träffats IRL, men välkommen hit!
BB: As you can tell, I've already failed with my mission..But baby is still in my belly=o).
Meilita: Försöker som sagt men som jag skrev ovan lyckades inte ens upprätthålla den service en enda dag...