lördag, oktober 4

Det är bara att köra!!

Yeeeaaaahh, moderkakan har gjort sitt och befinner sig numera 2.5cm från öppningen, vilket inte låter som särskilt mycket jag vet, men som tydligen är mer än tillräckligt för att jag ska kunna genomgå en naturlig födsel!!

Jag hade dessutom gått upp ytterligare 2.5kg, vilket betyder en total viktuppgång på 10.5kg, Peanut ligger med huvet neråt och min läkare kunde känna huvudet när hon kollade om jag börjat öppna mig eller inte. Hade inte öppnat mig så hon trodde inte att jag kommer att föda tidigt, men sådant kan ju ändras snabbt.

8 kommentarer:

Meilita sa...

*thumbs up*

annelie sa...

Braigt!

Karriärmamman sa...

Goooood!

Anonym sa...

:)

BB sa...

Yay!! Congratulations, you are in the homestretch or 1st and goal, if you like that sports analogy better :).

Världen är liten… sa...

Meilita: Tack kära du!
Annelie: Jätteskönt!
Karriärmamman: Very good!
K det är jag: Yeeaahh!
BB: I like the 1st and goal analogy=o).

Anonym sa...

Det är som ett slag i ansiktet...fniss....jag å mina 35, fasiken va fin du är Samba!! Snart är du Samba-mamma! Puss å kram Hallonsamb-mamma x 2.

Världen är liten… sa...

Hallonsamb: Tack, vad du är gullig=o). Känner mig mest trött och risig i håret just nu.