lördag, november 10

Absurt ar bara fornamnet

Namen va f-n ar det fragan om??? 140 mil for en provanstallning pa deltid?? Jag fattar att A-kassan maste ha strangare regler sa folk inte lever pa A-kassa av ren slohet resten av livet, men att tvinga nagon att flytta 140 mil ar ju lojligt speciellt om man har familj. Na, forresten jag angrar mig det ar fasiken ingen skillnad om man ar singel eller har familj man har ratt att bo vart man vill och ingen ska tvinga en att flytta over 100 mil! Daremot forstar jag att man far rakna med att pendla eller kora en langre stracka varje dag. Sedan forstar jag inte hur dom tanker ang den har familjen, om mamman tvingas ner till Karlskrona for att fa behlla A-kassan (som hon i sin tur behover for att kunna forsorja sin familj)hur har dom tankt att familjen ska ha rad med dubbelt boende och resekostnader? Det ar ju trots allt en forskollarartjanst med tillhorande lon vi pratar om, ingen miljonarslon direkt.

2 kommentarer:

Meilita sa...

Nä du - nu äre hårda bud i mellerud ... vill verkligen INTE bli arbetslös. Huva!

Världen är liten… sa...

Meilia: Na herre gud, vad ar det for fasoner att diktera vart folk ska bo!?