onsdag, november 28

Vad ar det for fel pa folk?

Alltsa vad ar det for fel pa vissa foraldrar som skickar ivag sina barn till skolan i -10 C utan varken mossa, vantar eller en varmare jacka!?! Ah vi pratar inte hogstadieelever utan den lille parveln som jag sag var nagonstans mellan 8-10 ar, vafalls?! Jamen sager nagon, han kanske hade allt det dar pa sig och tog av sig det nar han var utom synhall? Ja, kanske men han ar alldeles for ung for att vara fafang, sjalv borjade jag inte med sadant dar trams forran pa hogstadiet, mojligtvis i 6:an. Han hade inte ens en jacka utan en vanlig luvtroja, utan att anvanda luvan...Suck..

4 kommentarer:

Meilita sa...

Mrs Cortez to the rescue - du kanske ska samla på dig lite varma kläder och vara flygande samarit på väg till skolan?

Trist med föräldrar som inte klär sina barn ordentligt - ser det här i Norra Svedala också. Jag brukar skylla på att föräldrarna aldrig är ute själva - så de vet vilka kläder som krävs.

Världen är liten… sa...

Meilita: Jag kan tanka mig att du far se en hel del av det har i ditt jobb. Men jag tycker det ar annu markligare att folk som vuxit upp i norra Sverige inte fattar, det kommer ju liksom med modersmjolken och dessutom ar ju sasongen sa lang. Har ar det ju sallan det ar sa kallt som idag och vintern ar ju i princip over i slutet av februari, men anda.

Meilita sa...

Alla föräldrar är ju inte i uppväxta i Norrland... fast ibland hjälper inte det heller.

Världen är liten… sa...

Meilita: Sa Sant, tankte inte pa det...