torsdag, november 15

Morgon aventyr

Apropa att kanna sig riktigt "Amerikaaansk", idag sa passade jag pa att kopa kaffe pa Starbucks innan jobbet. Var riktigt peppad da jag som sagt inte har bilen sa ofta och jag skulle dessutom passa pa att testa deras julsortiment som bland annat bestar av pepparkaks- och pepparmintsmak pa kaffet. Var sa sugen pa en "peppermint moccha", rapeppad faktiskt anda tills det var min tur i drive-throughn och det lilla livet i hogtalaren kvittrar att det minsann hade slut pa peppermint och undrade om jag ville ha nagot annat?....Det var val anda sjalva f-n, vad ska jag nu bestalla? Och orutinerad som jag ar sa hade jag ju givetvis ingen reservplan! Bestamde mig slutligen for en Chai latte som visade sig vara supergod, inte lika god som en peppermint moccha men inte langt ifran.

6 kommentarer:

Meilita sa...

Alltså en liten undran från en som dricker svart ev med en skvätt mjölk: Vad är moccha?

Världen är liten… sa...

Meilita: Moccha (tror jag!) ar angad chokladmjolk med espresso. Ni andra lasare far ratta mig om jag har fel.

Meilita sa...

I see...

Anonym sa...

Chai latte är ju det godaste som finns. Önskar vi hade Starbucks här i Sverige.

Anonym sa...

Chai latte är ju det godaste som finns. Önskar vi hade Starbucks här i Sverige.

Världen är liten… sa...

K det ar jag: Visst ar det gott? Kan man kopa Chai Latte i Schtaaan eller maste man gora sin egen?