fredag, november 30

Avgaser

Idag ar det nastan -10c igen och jag ar upprord igen, vad ar det for fel pa folk?? Pa vagen till Bonusesn skola sag jag minst 4 bilar staendes pa tomgang, utan chauffor, i minst 10 min spyendes ut allehanda avgaser! Pa vagen tillbaka var dessa bilar fortfarande igang och da kom agarna ut ikladda jeans och t-shirt och satte sig i den nu uppvarmda bilen. Ok, jag fattar att man inte har motorvarmare och eluttag har, jag fattar att det inte ar sa kul att satta sig i en kall bil men hur j-vla svart ar det att dra pa sig en troja, en jacka, kanske en mossa eller till och med ett par handskar istallet for att forpesta omgivning i over 10-15 minuter med sin bils avgaser??? And don't even get me started about my granne och hans gamla dieseltraktor till bil!

4 kommentarer:

Dorisettan sa...

Kom igen - få höra about your granne! :-D

Nämen allvarligt talat så fattar jag inte hur man kan brassa på tomgång sådär! Uppenbarligen har de INTE läst DN´s eminenta klimatserie. (Se nedan för del 5)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=719766

Världen är liten… sa...

Dorisettan: *Garv*, ser att du gillar min svengelska! Vissa uttryck ar helt enkelt battre pa engelska, som t ex "don't even get me started...". Min granne brassar tomgang i typ 20 minuter varje vardagsmorgon runt 05.00 snaret, hans gamla bil spyr ut sa mycket avgaser att de tranger in genom vaggar/fonster till vart sovrum! For att inte tala om motorljudet..

Meilita sa...

Gu se kallt ni har! Dont get mad get even. Det finns säkert nån miljövänlig illaluktande doft som du kan gasa in i hans sovrum!

Världen är liten… sa...

Meilita: ja forra veckan var det kallt och idag ar +16c!!