söndag, november 25

Nu har vi Ljus har i vart Hus

Horde min forsta julsang pa radion idag, "Last Christmas" med Wham - underbar! Kan den givetvis utantill, skruvade upp radion pa hogsta volym och skralade med! Kom da pa att jag ville gora en lista med mina 5 favoritjulsanger indelat i tva kategorier, religiosa och icke-religiosa. Here we go:
ICKERELIGIOSA:
1) White Christmas
2) Last Christmas
3) Do they know it's Christmas?
4) Nu har vi Ljus har i Vart Hus (har alltid trott att det var Jul i vart Hus)
5) Drummerboy

RELIGIOSA
1) Glans over sjo och strand
2) Stilla natt
3) O Helga natt
4) Nar juldagsmorgon glimmar
5) Ave Maria
Ar inte saker pa om den sistnamnda ar en julsang, om inte sa valjer jag
Jul, Jul Stralande Jul

Vilka ar era favoriter, har jag missat nagra godingar?

2 kommentarer:

Meilita sa...

Wow vilken lista! Den ska jag fundera på... återkommer på min blogg!

Världen är liten… sa...

Meilita: Eller hur? Kande mig sa inspirerad igar=o)!