torsdag, november 8

Apostlahastarna

Mina kollegor och andra som jobbar i samma kontorsbyggnad ar imponerande eller kanske mer fascinerade over det faktum att jag gar eller cyklar till jobbet aret runt, sommar som vinter. Som haromdagen nar en av mina kollegor sa
-Sa vad ska du gora nu nar vintern kommer?
-Ja, vada? Fortsatta att ga vad annars.
-Jamen det blir ju sa kallt.
- Ingen fara jag ar van, dessutom finns det inget daligt vader bara daliga klader!!
Vad ar oddsen att jag skulle anvanda det gamla uttrycket, for ovrigt ett favorituttryck hos min elake gympalarare pa hogstadiet och jag ska inte namna honom vid namn men ni som gick pa Norrhammar vet vem jag menar, avskydde det uttrycket som tonaring men eftersom jag anvander det nu maste det ju betyda att jag borjar bli gammal!!
Naval, sa jag bad henne googla en karta over Sverige dar jag jag pekade ut vart jag vaxte upp, att det inte var sa jattelangt fran polcirkeln, medeltemp pa vintern och att jag minsann hade cyklat eller gatt under hela min gymnasietid.
Hon sag makta imponerad ut samtidigt som hon sa: You're crazy!

3 kommentarer:

Meilita sa...

Hm - dessa amerikanare som inte fixar lite vinter och JA kussen - du är vuxen och förståndig som lyfter fingret och för gamla klyschor vidare.

Anonym sa...

Åhhhh JAG vet sååå väl vem du menar. Usch för orientering på vitberget i spöregn eller skidåkning när det är svinjävla kallt.

Världen är liten… sa...

Meilita: Amerikanare och deras bilar, tar bilen overallt, gar man eller tar bussen sa har man antingen blivit av med korkortet eller sa har man inte rad med en bil.
K det ar jag: Du vet precis vem jag menar! Minns hur jag var tvungen att orientera i sporegn iford bara shorts och t-shirt, trodde vi skulle ha innegympa den dagen - ack vad jag bedrog mig...