lördag, mars 29

Bonusen är populär

Bonusen är en riktig sötnos(han brås givetvis på sin far), vi har alltid skämtat att han kommer att bli en riktig hjärtekrossare när han blir äldre. Med betoning på det sistnämnda, när han blir äldre...Dock verkar det som detta kommer att ske snabbare än förväntat, tjejerna i hans klass är väldigt tuffa och inte det minsta rädda för att visa vad dom tycker och känner. Många av dom är dessutom väldigt långa och välutvecklade för sin ålder, åtminstone i jämförelse med de jämnåriga pojkarna och hur jag och mina kompisar såg ut i den åldern. Det är nästan lite skrämmande...

Hur som haver så har samtalen till Bonusens mobil ökat något enormt det sista veckorna, de ringde till och med mitt i natten (klockan 02.00) nu under påsklovet! Vilket naturligtvis är helt oacceptabelt då han bara är 11 år, så nu är reglerna att inga samtal från kompisar efter 19.00, är vi för strikta?

3 kommentarer:

Dorisettan sa...

19 lät lite tidigt, eller? fast det beror ju på vilka kvällsrutiner han har med aktiviteter, läxläsning etc såklart.
om bonusen tyckte det var ok så är det såklart ok. han kanske t o m välkomnar lugn och ro så tidigt på kvällen.

Dorisettan sa...

om du undrar varför stora bokstäver saknas så skyller jag det på nymålade naglar = pekfingervalsen.

Världen är liten… sa...

Doris: Det var Maken som bestämde 19, det ändrades till 19:30. Lite tidigt enligt mig men det blir nog bra. På helgerna är det 21:00.
Oh la la, nymålade naglar=o)!