lördag, mars 15

Bättre sent än aldrig

Charlott Perelli, Hero: Helt ok, funkar säkert bra ute i Europa. Varken nytt eller särskilt orginellt, men ett säkert kort.

Sibel: Lite Power of Love över det hela, gillar verkligen hennes röst. Min favorit, vem är hon?

Rongedal: Man blir glad när man hör den här låten, dock ingen favorit då det är lite för mycket disco-pride för min smak.

Linda Bengtzig: Eller borde vi kalla henne Posh Beckham? Helt ok, ganska likgiltig.

Christer Sjögren: Vafalls???!!!Nämen herre gud hur kunde denna sång gå vidare?? Sången är fruktansvärd och hans engelska uttal är bland det värsta jag har hört!! Meilita är det sant att din sambo röstade på honom?? Han gjorde det för att vara rolig, eller hur?!

Amy Diamond: Inte impad, gnällig röst. Är det sångens fel eller låter hennes röst så där? Vem är hon?

Sanna Nielsen: Bra röst, ap-trökig låt.

Nordman: Same, same som Vandraren, men kul att han får göra comeback.

Frida ft Headline: Se tidigare kommentar.

BWO: Erasure meets Lili & Susie, hmmm jag vet inte. Men vad är egentligen Alexander Bards roll i det hela, varför är han på scenen?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men samba då!! Sandra Nilsens låt är ju så fin så att första gången jag hörde den så fick jag ryyyysningar i hela kroppen å nästan tårar i ögonen! Hennes röst är ju SÅ vacker å stark!!
För övrigt håller jag med dig...tur ändå att smaken är som baken....Hejja Barbados :-)
Kramar Hallonsamb.

Meilita sa...

Ja - det är sant att sambon röstade på PRO-ikonen. Visst är han rolig....

Jag håller med Hallonsamb - Sanna var också en värdig vinnare. Tycker det är dags för en ballad att representera svedala

Världen är liten… sa...

Hallonsamb: Kanske får jag ge den en chans till, lovar att jag ska lyssna igen=o).
Meilita: Ha ha han är ju helt galen! Men Sibels låt var ju också en ballad, vad tyckte du om den?

Meilita sa...

Jag hade svårt att ta till mig Sibels låt då jag blev helt såld på empty rooms.

Världen är liten… sa...

Meilita: Jag förstår, det blir ju lätt så. Men vem är Sibel? Har aldrig hört talas om henne, men jag gillar verkligen hennes röst.

Anonym sa...

Jag har bara en kommentar i denna diskussion: Jag älskar ordet VAFALLS!!! Snacka om att det ligger mycket tyngd i det!

Världen är liten… sa...

K det är jag: He he, visst är det ett underbart uttryck! Love it=o). Måste säga att jag är lite besviken att jag inte fått någon kommentar från U. då detta var ett beställnings-inlägg från henne...=o)

Dorisettan sa...

Jag som i valiga fall avskyyyr Sanna Sömnpillret Nielsen tycker verkligen att hon sjöng skiten ur den här låten!
Och Christer Sjögren - HA HA HA HA! Det känns som att hela PRO slöt upp bakom honom och hans flaggflickor. Så inställsamt och dåligt att man blir arg.
Men det fanns ju bara en som kunde vinna och det var/är ju Perrelli. Det kändes klart innan man ens hört hennes discodänga eller sett hennes stålkorsett.

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Hmmm, måste nog lyssna på Sanna Nielsen igen. Ang Sjögren, inställsam var ordet fy fasiken det är ju så att man blir illamående.