tisdag, mars 4

Bättre idag

efter en mycket dramatiskt natt!!! Har ibland en tendens att gå lite för långt i min iver att bli frisk...Om te med honung är bra för halsen då dricker jag typ 17 koppar, om det är vatten som gäller så halsar jag i mig 5 liter lätt! Efter att ha tagit lite hostdämpande just innan sängdags, när hostan alltid är som värst, kände jag att alla dessa vätskor som jag bäljat i mig under kvällen stod mig upp i halsen. Åh efter ett par rejäla slemhostattacker kom allt givetvis upp igen!! Det lät tydligen så illa att Maken vid ett tillfälle undrade om vi behövde åka till Akuten!! Det enda positiva med det hela var att jag efteråt var så slut att jag somnade av ren utmattning. Konstigt nog känns det mycket bättre idag, är forfarande hes som attan men jag har inte lika ont.

2 kommentarer:

Dorisettan sa...

HA HA HA! Sweetie darling - förlåt om jag skrattar men det är väl ok nu när du är bättre? Som du säger - det är så typiskt dig att glupa i dig 17 koppar och sedan kräkas upp dem. Förmodligen ganska arg också...

Världen är liten… sa...

Dorisettan: ha ha kul att jag kan roa någon med mina överdrivna men tappra försök att bli frisk! Var mest bara trött efteråt, klockan var ju trots allt 02 på morgonen....