måndag, mars 3

Halsont

Åh jag har så ont i halsen idag!! Det började redan i fredags och kuliminerade (förhoppningsvis) igårkväll när jag försökte somna. Ni vet hur det är, man börjar slappna av, ögonlocken känns tunga, John Blund är mycket nära och nej halsen kliar, försöker ignorera så gott det går men nej man bara måste hosta åså är man tillbaka till ruta 1 och är hur pigg som helst! Man dricker vatten, käkar halstabletter då det är det enda som hjälper trots att man egentligen är livrädd att man ska svälja fel om man mot förmodan skulle somna...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig...hoppas du mår bättre snart. Drick varma drycket och ligg i sägen och läs goda böcker så blir du nog bra snart.

Världen är liten… sa...

K det är jag: Dricker te med honung men tyvärr så måste jag vara på jobbet idag så ligga i sängen med en god bok blir det tyvärr inte....

Meilita sa...

Krya på dig!

Dorisettan sa...

Koka upp vatten och pressa ned 2-3 vitlöksklyftor i det heta vattnet. Rör ned honung.
Håll eventuellt för näsan och drick sedan.
Brukar vara mycket effektivt.

Världen är liten… sa...

Meilita: Tack så mycket, känner mig mycket bättre idag!
Dorisettan:Tack för tipset, dock låter det ganska äckligt vet inte om min känsliga mage skulle fixa det där=o)?